Få hjælp hos borger­rådgiveren

Har du brug for hjælp til at forstå en afgørelse fra Vejle Kommune eller til at finde ud af, hvordan du går videre med en konkret sag?

Så kan du få hjælp af borgerrådgiver Thea Nielsen, der har kontor på Vejle Bibliotek. Hun kan blandt andet hjælpe med:

  • at behandle klager
  • at vejlede i klagesystemet
  • at forklare dine afgørelser
  • at mægle med forvaltning

Borgerrådgiveren er et gratis tilbud for alle borgere, foreninger og virksomheder i kommunen. Borgerrådgiverens opgave er at behandle henvendelser om kommunens sagsbehandling, at styrke dialogen mellem borgeren og kommunen, og bidrage til at sikre borgernes retssikkerhed i forbindelse med kommunens sagsbehandling. Borgerrådgiveren er ansat af Byrådet, og er en rådgivningsinstans, som er uafhængig af kommunens administration.

Du kan bl.a. få hjælp, hvis du har svært ved at forstå breve og henvendelser fra kommunen. Du kan få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage, og borgerrådgiveren tilbyder også mægling i sager, hvor det kan løse en konflikt mellem borger og forvaltning.

Læs mere om hvordan borgerrådgiveren kan hjælpe dig på Vejle Kommunes hjemmeside.

Borgerrådgiveren kan ikke træffes fra mandag den 29. april 2024 til og med fredag den 3. maj 2024.

Ved henvendelser i denne tidsperiode kan man skriver til
borgerraadgiver@vejle.dk – hvoraf henvendelsen vil blive besvaret hurtigst muligt.

Book et møde

Hvis du ønsker at aftale et møde med borgerrådgiveren, kan du kontakte hende på telefon.

Borgerrådgivernes nummer er: 24 76 87 97

Det er ikke muligt at møde op uanmeldt.

Telefontid

Mandag-onsdag: 13.00 - 15.30
Torsdag: 16.00-17.00

Uden for dette tidsrum kan du lægge en besked på telefonsvareren, så vender hun tilbage til dig.

Derudover har du altid mulighed for at skrive til borgerrådgiveren via sikker post.
Læs mere på vejle.dk/borgerrådgiver.